sobota, 15 grudnia 2018

Nie żyje Barbara Sosińska ostatnia inowrocławska uczestniczka Powstania Warszawskiego





W nocy z 13 na 14 grudnia zmarła Barbara Sosińska, ostatnia inowrocławska uczestniczka Powstania Warszawskiego, pseudonim "Nina". O śmierci zasłużonej mieszkanki Inowrocławia poinformował portal ki24.info


- Najgroźniejszy był nalot 6 września. Schroniliśmy się w piwnicy. Nalot poczynił wielkie straty. Zginęło wielu ludzi. Między innymi poniósł śmierć mój dowódca – Stępniewski, a Adiutant „Władek” został poważnie ranny, trzeba się było nim opiekować. Do czasu odtransportowania go do rodziny leżał we wnęce w bramie. Ja wyszłam bez większego szwanku. Przeżyłam duży szok. Wyciągnięto mnie spod gruzów nieprzytomną. Byłam w piwnicy całkowicie zasypana i odgrodzona gruzem od reszty przebywających w tej piwnicy osób. Groziło mi uduszenie, ponieważ nie dochodziło do mnie powietrze – wspominała Barbara Sosińska.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz